Příběh Svůďáka
Digitální stopu: Příběh Svůďáka pustíte také přímo zadáním: https://pribehsvudaka.edukids.cz
Chatbot "Digitální stopa: Příběh Svůďáka" byl připraven ve spolupráci s Národním úřadem pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) a získal záštitu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT).
Tato vzdělávací aktivita se věnuje tématům digitální stopy, digitálního soukromí, sextingu a kybergroomingu.
V rámci aktivity se žáci seznamují s příběhem Tomáše Svůdného (Svůďáka), který je ústřední postavou a zároveň vypravěčem. Prostřednictvím příběhu Tomáše se žáci dozvídají, jak vypadá rizikové chování v praxi, díky čemuž se zvyšuje pravděpodobnost, že dokážou v reálné situaci toto chování rozpoznat a adekvátně reagovat.
Cílem aktivity není encyklopedická znalost jednotlivých témat, ale především prožitek.